• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Jag såg via klarna-appen idag att det gick att söka om deras visa kort. Jag sökte och det gick igenom men jag har ingen aning om kreditgränsen.

Är det någon som har sökt och fått?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Jag tror inte det, jag har åtminstone inte fått någon ny händelse än på minuc efter att jag blev godkänd, men helt säker är man väl imorgon.

De på klarna berättade nu att de inte har någon kreditgräns för deras kort utan att de gör en bedömning för varje köp, precis som med delbetalning via deras check-out tjänster online.
Påpekade att det känns inte särskilt tryggt att på ett fysiskt ställe stå och genomföra en affär utan att veta om det går eller inte. De har ju redan välutvecklade tjänster online så kortet bör väl ses som ett fysiskt tillbehör.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Går även i appen att försöka reda ut sitt köputrymme ser jag.
 

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Det får man ta med en nypa salt tror jag. De nämner även att ett lyckat testköp inte innebär att ett verkligt köp går igenom då ytterligare en bedömning tas med i beräkningen.

Jag har testat mig fram till att 107 000 kr är min smärtgräns vid dessa testköp, men vid lite olika "testköp" online så kan jag konstatera att jag inte blir erbjuden faktura, delbetalning etc vid 107 000 kr. Dock så blir jag det förhållandevis högt upp i prisnivån ändå. Vid 70 000 kr är det kört eller banköverföring som gäller.
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
På mig står det bara ditt köputrymme är stort, sen när man ska Skriva testbelopp så varnar de att UC kan tas. Känns sådär
 

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Den varningen har inte jag och vid det här laget så har jag gjort ca 10 testköp utan att någon uc har tagits.
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Nu testade jag igen å då kom den inte upp, verkar konstigt. Kanske buggigt i systemet då det är en ny funktion
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp